co největší rovnováhu výtvarné a jazykové části si myslím, že mé programy měly výstupy zaměřené spíše na výtvarnou tvorbu. Výuka anglického jazyka zůstala víceméně okrajová, i když byl cizí jazyk hlavním komunikačním nástrojem a žáci pracovali s novými Praha 22 cizojazyčnými slovíčky. Aby i jazyková stránka byla plnohodnotným výstupem z hodiny, muselo by dojít k hodnocení jazykových cílů. Na Pitkovicím školy jazykové praxi v Belgii jsem částečně tuto podmínku splnila, když jsem žákům na konci své praxe sestavila jazykový test. Celkově by hodnocení hodiny pomocí známek přispělo k větší motivovanosti žáků. Z dlouhodobého hlediska by pak CLIL hodiny mohly obstát i vedle klasických jazyková škola Pitkovice čistě obsahových nebo jazykových hodin. Jazyk je základní prostředek mezilidské komunikace, díky němuž je možné vyjadřovat pocity, přání, myšlenky, názory, komunikovat s lidmi, a tím se začleňovat do společnosti. Výuka cizího jazyka je důležitou součástí školního Kateřinky vzdělávání a její význam neustále vzrůstá s rozvojem mezinárodního obchodu a moderních technologií. V dnešní době už tedy znalost mateřského jazyka plně nepostačuje potřebám člověka a je nutné naučit se cizí jazyk, který je pro žáky obrovskou výhodou v jejich budoucím životě i profesi. Cizí jazyk se od ostatních předmětů vyučovaných na základní škole liší, protože je zároveň prostředkem i cílem této výuky. Učitel cizího jazyka má tedy nelehkou úlohu, protože neučí žáky pouze porozumět faktům, ale vede je k dosažení
komunikativní kompetence v daném cizím jazyce, tedy ke schopnosti porozumět cizímu jazyku ve všech jeho formách a tento jazyk také smysluplně jazyková škola Pitkovice produkovat. K dosažení tohoto cíle pak využívá různých didaktických prostředků, které mohou zefektivnit výuku a usnadnit žákům Rozkoš osvojování daného cizího jazyka. Didaktickými prostředky se zabývá množství autorů a je možné je různě dělit. V současné době je učitelům k dispozici nepřeberné množství didaktických prostředků, které jsou asi nejčastěji dělené podle charakteru jejich povahy na Jižní Město materiální a nemateriální. Tato práce se zabývá oběma zmíněnými typy, protože spolu úzce souvisí a jsou nedílnou součástí výuky cizího jazyka. Větší pozornost je však věnována materiálním prostředkům, protože v posledních desetiletích dochází k jejich prudkému rozvoji, který je spojen zejména s technickým rozvojem a vývojem nových technologií. Nejen do výuky cizího jazyka, ale i do výuky obecně, jsou tak začleňovány stále nové pomůcky a technika, které kladou další nároky na učitele i jeho výuku. Tato diplomová práce se zabývá srovnáním využití didaktických prostředků ve výuce cizího jazyka na obou stupních základní školy, jak napovídá její název. V školou jazykovou Pitkovice teoretické části jsou popsána témata související s výukou cizího jazyka a materiální i nemateriální didaktické prostředky vhodné pro