přímo, ale jejich vedení k tomu, aby zcela samostatně nebo s přiměřenou pomocí učitele dospěli k novým poznatkům vlastní myšlenkovou činností. Pecina, Zormanová, s. Podle Šimoníka s. se jedná o metodu náročnější a pomalejší, ale významnou pro intelektový rozvoj žáků. Základem této metody je výukový problém, což je úkol, s jakým se žák dosud nikdy nesetkal a postup jak tento úkol vyřešit zatím Strašnicím jazykovým školám nezná. Šimoník, s. Ve vyučovacím procesu je tímto problémem učivo, které je upravené tak, aby nutilo žáka k přemýšlení, které vede k novým poznatkům. Šimoník, s. Výukové projekty Za výukový projekt může být považován komplexní pracovní úkol, při jehož řešení si žáci současně osvojují nové vědomosti a dovednosti. Při jeho realizaci se uplatňuje celá řada tzv. aktivizujících vyučovacích metod, Strašnická zejména metod samostatné práce. Důležitější než vlastní cíl je cesta k tomuto cíli, proces poznávání, aktivní a samostatná myšlenková i praktická činnost žáků při řešení řady dílčích úkolů a problémů, s kterými se žáci v průběhu realizace projektu Skalka setkávají. Šimoník, s. Hlavními myšlenkami projektového vyučování jsou vytvoření konkrétního produktu, týmová práce, schopnost jazykovou školu Strašnic samostatně vyhledávat informace, respektování mezipředmětových a časových souvislostí, respektování individuality a samostatného postupu a změněná role učitele. Judasová in Šimoník, s. Průběh řešení projektu má čtyři fáze stanovení cíle, vytvoření plánu, realizace
plánu a vyhodnocení. Maňák, Švec, s. Díky své komplexnosti jsou výukové projekty považovány některými autory spíše za organizační jazyková škola Strašnice formu než výukovou metodu. Metody inscenační Inscenační metody patří k velmi starým metodám a jsou také některými autory označované jako metody hraní rolí, protože jejich podstatou je simulování, tedy hraní určité sociální role v konkrétní sociální situaci. Zborov Vališová, Kasíková, s. Maňák a Švec s. uvádí, že se jedná o sociální učení v modelových situacích, v nichž účastníci edukačního procesu jsou sami aktéry převáděných situací. Jedná se tedy o simulaci nějaké události, kde se kombinuje hraní rolí a řešení problému. jazyková škola Strašnice Pecina, Zormanová, s. Jejich výchovně vzdělávací význam spočívá v získávání emocionálních zkušeností, postojů a osvojování Želivského vhodných reakcí ve vybraných situacích. Skalková, s. Didaktické hry Hra je jedna ze základních forem lidské činnosti, která je zábavná, spontánní a přirozená, a jejímž druhotným produktem je učení. Didaktická hra je taková, ke které byli žáci záměrně podníceni pedagogem, je řízená určitými pravidly a směřuje k dosažení určitých výchovně vzdělávacích cílů. Pomocí těchto her se žák učí zachovávat pravidla, jednat s lidmi, a osvojuje si funkce jednotlivých profesí a pravidla chování na veřejnosti. Didaktické hry tedy podporují soukromých školek ve Praze 10 Strašnicích