vzdělávací program vymezuje jako hlavní cíle vzdělávacího oboru Cizí jazyk zařazeného do vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace především vnímání a postupné osvojování jazyka jako prostředku k získávání a předávání informací, k vyjádření potřeb i prožitků a ke sdělování názorů zvládnutí běžných pravidel mezilidské komunikace v daném kulturním prostředí a rozvíjení pozitivního vztahu k osvojovanému jazyku získání sebedůvěry při vystupování na veřejnosti, ke kultivovanému projevu a v neposlední řadě Eden také k samostatnému získávání informací z různých zdrojů a k zvládnutí práce s jazykovými a literárními prameny i s texty různého jazyková škola Vršovice zaměření. RVP ZV, s. Didaktické prostředky a učitel cizího jazyka Důležitou úlohu plní v souvislosti s didaktickými prostředky učitel cizího jazyka, který, stejně jako učitelé ostatních předmětů na základních školách, má k dispozici různé didaktické prostředky, Flora jejichž vhodným výběrem napomáhá dosažení předem stanovených cílů cizojazyčné výuky. Tyto prostředky se na jednotlivých stupních základního vzdělávání liší z důvodů rozdílných cílů výuky, příslušných vzdělávacích programů, učebních plánů, osnov a odlišného věku žáků. Správná volba didaktických prostředků ve výuce vede k naplnění jejího smyslu, tedy podněcování myšlení a jazykovým školám Vršovice tvořivé aktivity žáků, poskytování většího prostoru pro jejich rozhodování o vlastním učení a příležitostí k objevování a
plánování jejich učení. Čábalová, s. Učitel cizího jazyka však zaujímá mezi svými kolegy zvláštní postavení. Učitelé cizích jazyků jsou mezi učiteli zvláštní skupinou, protože jejich předmět pro ně představuje cíl i prostředek. Učí znalosti o jazyce, učí jazyková škola Vršovice jazykové prostředky tj. výslovnost, pravopis, slovní zásobu a gramatiku, ale současně i řečové dovednosti poslech, mluvení, čtení a jazykových škol Vršovicím psaní prostřednictvím stejného, tedy cílového jazyka. Betáková, s. Ačkoli se učitel cizího jazyka podle definice od svých kolegů liší, i on by měl disponovat určitými kompetencemi a dovednostmi. Betáková s. uvádí čtyři základní dovednosti, které by měl učitel cizího jazyka ovládat. Jsou jimi znalost cizího jazyka, který učí, a také praktické zvládnutí cílového jazyka, které musí odpovídat alespoň Jiřího z Poděbrad potřebám vyučování znalost metodiky vyučování cizího jazyka, například metod, výukových technik a různých typů aktivit znalosti o způsobech učení se cizím jazykům, které pomáhají zajistit, aby se každý žák ve třídě učil podle svých schopností, a které jsou spojené s pedagogikou a psychologií učení znalosti o kultuře zemí, ve kterých se mluví cílovým jazykem, a pochopení vztahů mezi jazykovým vyjadřováním a kulturou cílové země či zemí. Jedním z dalších požadavků kladených na učitele cizího jazyka je, aby se v cílovém Olšany jazyce zdokonaloval a prohluboval své znalosti, protože jazyk se neustále vyvíjí, mnohá slova mění svůj význam, jazyk je také obohacován o cvičení pro těhotné Praha 10 Vršovice