učení se anglického jazyka skutečně závisí na věku studentů. Studenti ve věkové kategorii let se věnují anglickému jazyku ve většině případů méně než jednou týdně či jedenkrát za týden. Z toho vyplývá také jejich přístup k navštěvování jazykových kurzů, kdy Zborov můžeme pozorovat jejich velmi častou absenci v kurzech. Jestliže se potom rozhodnou výuky zúčastnit, velmi často lze poznat nulová příprava na hodinu. Tito studenti také velmi často uvedli, že se v angličtině zdokonalují sledováním filmů v původním znění. Je však otázkou, zda tuto skutečnost považují za přínos v učení se anglického jazyka. Pokud se zaměříme na věkovou kategorii studentů ve věku let, zjistíme, že nejčastěji se věnují učení se anglického jazyka jedenkrát za týden. Dá se tedy předpokládat, že největší vliv na jejich jazykové vzdělání mají přímo nabízené kurzy bez větší domácí přípravy. Její absenci lze přičítat faktu, že v této věkové kategorii má většina dospělých lidí doma menší děti, jež vyžadují vyšší pozornost rodičů, kteří tak mají jiné priority Langmeier, Krejčířová, Pro lektory kurzů navštěvované třicátníky tedy může vyplynout, že by neměli klást přílišný důraz na domácí jazykovými školami Zborova přípravu, jež bývá opomíjena, ale naopak by se měli snažit udělat výuku co nejvíce efektivní. Po prostudování výsledků v kategorii let jazyková škola Zborov nám vyplyne, že tito studenti upřednostňují učení se anglického jazyka několikrát týdně. Lze tedy u nich potvrdit velmi častá, téměř Skalka
stoprocentní návštěvnost kurzů a častá domácí příprava, jež je evidentní i v hodinách. Důvodem je patrně jistá míra zodpovědnosti, Strašnická k níž člověk v tomto věku již dospěje a také snaha vyhnout se některým ze zmíněných bariér, jako například nižší kapacita paměti Jarov nebo nedostatek sebevědomí, pramenící z pocitu méněcennosti ve srovnání s mladšími studenty. Tuto situaci lze možná vyřešit nabídkou školách jazykových Zborovem častějších kurzů vedených lektorem právě pro studenty v této věkové kategorii. Dá se očekávat, že mnozí z nich by tuto nabídku přijali, neboť zpětná vazba, jíž může lektor nabídnout, může být pro některé z nich obrovským přínosem. Tato hypotéza se potvrdila. jazyková škola Zborov Studenti, kteří v minulosti absolvovali vysokou školu, mají vyšší motivaci k učení se angličtiny kvůli zaměstnání, než ti, kteří ukončili střední školu zakončenou maturitní zkouškou či výučním listem. Na základě tohoto dotazníkového šetření je zcela evidentní vliv dosaženého vzdělání na vyšší motivaci k učení se anglického jazyka u absolventů vysokých škol. Důkazem nám mohou být také informace z Českého statistického úřadu, podle kterých jsou v České republice pouze dvě procenta vysokoškoláků, kteří neovládají cizích jazyk. Tento názor je možné potvrdit také na základě článku Eriky Konupčíkové, podle níž je anglický jazyk běžnou součástí vysokoškolského studia a studenti tedy mají možnost připravovat se na své budoucí zaměstnání. Odpověď na tuto otázku se prolínala