uplatňují učitelé anglického jazyka při své výuce na základní škole, a dále jaké učební pomůcky a didaktické technologie mají na Praha 12 základních školách k dispozici a využívají při výuce anglického jazyka na prvním a druhém stupni základní školy. Zároveň bylo cílem této práce poukázat na informovanost učitelů anglického jazyka na základních školách v této oblasti, protože využití moderních pomůcek a didaktické techniky klade na učitele nové požadavky, zejména počítačovou gramotnost a schopnost ovládat nové informační a komunikační Dolním Břežanům jazykovými školami technologie. V teoretické části diplomové práce byla ve třech kapitolách zmapována problematika výuky cizího jazyka a charakterizovány materiální i nemateriální didaktické prostředky vhodné pro tuto výuku, které byly předmětem výzkumného šetření v praktické části této diplomové práce. V praktické části jsou vyhodnocena data získaná pomocí dotazníkového šetření. Výzkumné šetření ukázalo, že učitelé anglického jazyka používají na obou stupních základních škol velmi podobné vyučovací metody a využívají stejnoměrně čtyř Zdiměřice základních organizačních forem práce. Také se podařilo zjistit rozdíly ve využití učebních pomůcek a didaktické techniky, účely a četnost jejich využití ve výuce anglického jazyka na jednotlivých stupních základní školy. Ve výzkumném šetření se dále podařilo jazyková škola Dolní Břežany odhalit, nakolik se učitelé anglického jazyka na ZŠ cítí informovaní v oblasti využití moderních didaktických technologií ve výuce, a
také poměrně vysoký zájem o vzdělávací kurzy a školení, které by rozšířily jejich znalosti v této oblasti. Věřím, že se mi podařilo naplnit cíle stanovené na začátku této práce, a doufám, že tato práce poslouží učitelům anglického jazyka na ZŠ k rozšíření jejich znalostí o využití didaktických prostředků vhodných pro výuku cizího jazyka, případně také vzdělávacím Hrnčíře institucím zabývajícím se pořádáním kurzů v oblasti využití moderní techniky ve výuce, protože se podařilo zjistit, jaké vzdělávací kurzy učitelé preferují. Když jsme v roce v rámci předmětu Aplikační seminář I. vymyslely se spolužačkami projekt na e learningový kurz knihovnické angličtiny, bylo naším cílem nabídnout knihovnám takový kurz, který by pomohl jejich zaměstnancům zlepšit si nejen znalost jazyková škola Dolní Břežany obecné, ale především odborné angličtiny. Znalost angličtiny je totiž nezbytná pro mezinárodní komunikaci a může jim usnadnit cvičení s dětmi nedaleko Prahy západ Dolních Břežan