rozšiřování znalostí žáků. Pomocí výzkumného šetření jsme také zjistili, že dotázaných učitelů anglického jazyka na základní škole absolvovalo kurz nebo školení o využití moderní didaktické techniky ve výuce. Stejné procento dotázaných se pak cítí dostatečně informováno v této oblasti. Možnost zúčastnit se kurzu, který by rozšířil jejich znalosti v této oblasti, by uvítalo respondentů. jazyková škola Ohrobec Zaměřili jsme se i na typ a zaměření kurzů či školení, které by učitelé rádi absolvovali v oblasti využití moderních didaktických technologií ve výuce. Kurzem, který by ocenilo nejvíce respondentů ze základních škol, které se zúčastnily tohoto šetření, se stal jazyková škola Ohrobec praktický jednodenní vícehodinový prezenční kurz zaměřený na využití více moderních didaktických technologií ve výuce cizího jazyka. Celkově se respondenti přiklání spíše k praktickým jednodenním či vícedenním než teoretickým či e learningovým kurzům. Pomocí dotazníkového šetření se nám také podařilo verifikovat stanovené základní hypotézy, z nichž tři byly potvrzeny a dvě vyvráceny. Výzkumným šetřením bylo ověřeno, že inscenační metody a didaktické hry ve výuce anglického jazyka využívá o učitelů více na prvním než na druhém stupni základní školy. Dále bylo potvrzeno, že didaktické technologie v každé hodině anglického jazyka ve všech třídách Praha 12 na obou stupních základní školy využívá dvojnásobný počet učitelů do let věku v porovnání s učiteli staršími než let. A také se Praha 16
podařilo ověřit, že učitelé anglického jazyka na obou stupních základní školy s praxí delší než let používají ve výuce anglického jazyka v průměru o dvě výukové metody více než učitelé s praxí do let. Výzkumným šetřením však bylo vyvráceno, že hromadnou formu