používáte při výuce anglického jazyka Graf Vyučovací metody využívané při výuce anglického jazyka na ZŠ Otázka č. je zaměřená na Výhledy zjištění nejvíce používaných výukových metod při výuce anglického jazyka na prvním i druhém stupni základní školy. Při odpovídání na tuto otázku měli respondenti k dispozici metod, přičemž mohli přidat i vlastní, které nebyly mezi těmito dvaceti viz graf vysvětlování vyprávění popis motivační rozhovor vyvozovací rozhovor objevný rozhovor opakovací rozhovor diagnostický rozhovor dialog diskuse čtení s výkladem samostatná práce s textem tvorba textu zraková ukázka sluchová ukázka hmatová ukázka řešení výukových problémů výukové Jenerálka projekty inscenační metody didaktické hry jiné počet respondentů vyučovacímetody stupeň stupeň Mezi nejpoužívanějších metod ve výuce jazyková škola Tuchoměřice anglického jazyka na prvním stupni patří sluchová ukázka, kterou využívá z dotázaných učitelů anglického jazyka na prvním stupni, dále školy jazykové Tuchoměřice zraková ukázka respondentů, vysvětlování respondentů, didaktické hry respondentů, inscenační metody respondentů, samostatná práce s textem respondentů, čtení s výkladem respondentů, dialog respondentů, rozhovor opakovací respondentů a výukové projekty respondentů. Naopak mezi tři nejméně využívané metody při výuce anglického jazyka na ZŠ můžeme podle odpovědí respondentů zařadit řešení výukových problémů respondentů, objevný rozhovor respondentů a diskusi respondentů. Učitelé anglického jazyka na druhém stupni zařazují podle
výsledků výzkumného šetření do své výuky nejčastěji těchto výukových metod vysvětlování respondentů, sluchovou ukázku respondentů, jazyková škola Tuchoměřice samostatnou práci s textem respondentů, zrakovou ukázku respondentů, dialog respondentů, didaktické hry respondentů, výukové projekty Červený vrch respondentů, čtení s výkladem respondentů, inscenační metody respondentů a opakovací rozhovor respondentů. Mezi tři nejméně využívané metody při výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy pak patří hmatová ukázka respondentů, objevný rozhovor respondentů a řešení výukových problémů respondentů. Pokud tedy porovnáme nejužívanějších metod ve výuce anglického jazyka na prvním i druhém stupni, zjistíme, že se až na dvě výjimky jedná o stejné metody, avšak pořadí jejich využití na jednotlivých stupních základní školy je rozdílné. Celkově z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že mezi nejpoužívanějších metod ve výuce anglického jazyka na obou Tuchoměřicím školách jazykových stupních základní školy patří následující v závorce je uveden percentuální počet respondentů, kteří tuto metodu v dotazníkovém šetření označili sluchová ukázka vysvětlování zraková ukázka didaktické hry inscenační metody dialog čtení s výkladem výukové projekty opakovací rozhovor a motivační rozhovor Také tři nejméně využívané výukové metody při výuce anglického jazyka na každém ze Petřiny stupňů základní školy se příliš neliší. Ze čtyř různých výukových metod označených jako nejméně využívané v dotazníkovém