pro práci další skupiny apod. Janiš, s. Práce ve skupinách umožňuje aktivní zapojení žáků a je pro ně zajímavá, pestrá a podnětná. Žáci jsou při skupinové výuce centrem třídních aktivit a svou činností určují průběh výuky. Přestože pracují ve skupinách, jazykových škol Klecanech individuální přínos ve skupině je dobře viditelný, protože výsledky práce skupiny jsou závislé na každém jejím členovi. Učitel stejně jako při frontální výuce organizuje a řídí průběh výuky, navíc však přibírá roli průvodce, poradce a pomocníka, proto se v souvislosti se skupinovou výukou používá pro činnost učitele termín vedení žáků. Sitná, s. Ideální počet žáků ve třídě pro skupinovou výuku, obzvláště pro organizační i obsahové zvládnutí probírané látky a zaručující dostatek času pro práci skupin i Budovec podnětů pro jejich činnost a závěrečné zhodnocení, je žáků. Pokud klesne počet žáků pod stává se skupinová výuka neefektivní. Výhledy Pokud naopak přesáhne stává se práce ve třídě organizačně i časově velmi náročnou. Sitná, s. Nejmenší možný počet žáků ve jazyková škola Klecany skupině jsou dva, což bývá v literatuře označováno také jako párová výuka, které je v této práci věnována samostatná kapitola. Autoři zabývající se problematikou skupinové výuky se shodují, že ideální počet žáků ve skupině je tři až pět. Při skupinové výuce mohou žáci pracovat v homogenních skupinách, které tvoří žáci na přibližně stejné výkonnostní úrovni, nebo heterogenních
skupinách, které jsou tvořeny žáky s různým prospěchem. Předností homogenních skupin je možnost zadat žákům úkol přiměřeně náročný jejich výkonnostní úrovni, kdy se mohou žáci výkonní více rozvíjet a řešit složitější úkoly, a žáci méně výkonní mohou zažít úspěch z dobře vykonané práce. Výhodou heterogenních skupin je spolupráce žáků při plnění úkolu a jejich vzájemná pomoc. Nevýhodou však může být, že nejlepší žák v heterogenní skupině vypracuje úkol sám a ostatní žáci toho využijí. Zormanová, jazykovými školami Klecan s. Při skupinové práci by měl učitel dbát na to, aby žáci nepracovali ve stále stejných skupinách, ale složení pracovních skupin by Podbaba mělo být pravidelně obměňováno. Prací v měnících se skupinách jsou podporovány partnerské vazby, pestrá skupinová spolupráce, autosklo Prahou východ Klecany