výuce cizího jazyka významnou funkci. Slouží zejména k rozvoji čtecích dovedností žáků a rozšiřování jejich znalostí. Co se týče Praha 20 cizojazyčných knih, má učitel na výběr ze dvou možností. Buď může použít knihy autentické odpovídající úrovni žákových schopností, nebo může zvolit knihy zjednodušené, speciálně upravené pro určitou úroveň znalostí. V dnešní době je na trhu množství těchto knih pro děti a mládež, které mohou nejen zpestřit výuku, ale i motivovat žáky k dalšímu rozvíjení vlastních čtecích dovedností, proto by měla mít každá škola ve své knihovně cizojazyčné knihy. Stejně tak existují různé cizojazyčné časopisy určené školou jazykovou Jenštejnu pro cizojazyčné vyučování, například Bridge, Gate nebo RR, které vychází jednou měsíčně během školního roku a přináší pro studenty zajímavá témata na odpovídající jazykové úrovni, kreslené anekdoty, hádanky, křížovky, jazykové hry apod., součástí některých z nich jsou také přílohy jako CD, DVD a další pomůcky vhodné pro studium angličtiny. bridge online.cz, magazine rr.cz Textové Praha 19 pomůcky tedy hrají jednu z nejvýznamnějších rolí v cizojazyčné výuce, protože tvoří její základ. Výběr těchto pomůcek záleží na učiteli, který by měl vždy dbát na to, aby byly přiměřené a zajímavé pro jeho žáky, a měl by je vhodně kombinovat s ostatními typy materiálních didaktických pomůcek, aby tím dosáhl pestrosti svého vyučování a poskytl vhodné podněty pro žáky s různými učebními jazyková škola Jenštejn
styly a strategiemi. Vizuální pomůcky Další kategorií učebních pomůcek pro výuku cizího jazyka jsou pomůcky vizuální, které patří Nouzov mezi nejpoužívanější. Jedná se zejména o prostředky obrazové, které je možné demonstrovat žákům přímo pak se jedná o nepromítaný vizuální záznam, nebo pomocí různých promítacích přístrojů tedy promítaný vizuální záznam. Rambousek, s. Tato kapitola se zabývá pouze nepromítaným vizuálním záznamem. O promítaném vizuálním záznamu je pojednáno v souvislosti s moderními didaktickými technologiemi v Chvaly kapitole Pokud hovoříme o vizuálních pomůckách, máme na mysli především pomůcky obrazové a grafické. Obrazové pomůcky výtvarně i didakticky ztvárňují skutečnost, jedná se především o fotografie, nástěnné obrazy, mapy či obrázkové karty. Grafické pomůcky slouží ke schematickému vyjádření určitého didaktického záměru směrem k pochopení jazykové skutečnosti nebo jazykového jevu, v tomto případě se může jednat například o časovou osu, graf nebo diagram. Vizuální pomůcky jsou v jazykové výuce pomocným a podpůrným prostředkem k Jenštejnu jazykovou školu získání, ověření, obměnění, doplnění, rozšíření či zúžení jazykové informace. Kouba, s. Tyto pomůcky plní především školách jazykových Jenštejnem stimulační a prezentační funkci, jsou tedy využívány například při motivaci žáků, výkladu nového učiva, systematizaci, opakování a procvičování učiva, nebo kontrole vědomostí to znamená, že se s nimi setkáváme ve všech fázích vyučovací hodiny. Geschwinder, s.