nástěnné obrazy či zvukové nahrávky, nebo moderní softwarové pomůcky, mají ve výuce cizích jazyků široké uplatnění a jsou důležitou součástí této výuky. Některé z nich jsou úzce spojeny s použitím moderních didaktických technologií, které budou přiblíženy v Praha 21 následující kapitole. Didaktická technika Druhou skupinou materiálních didaktických prostředků, kterými se tato práce zabývá, je didaktická technika. Pod tímto pojmem rozumíme technická zařízení využívaná při výchovně vzdělávacím procesu. Jedná se o přístroje a zařízení, která jsou využívány k didaktickým účelům, zejména k umožnění a umocnění prezentace učebních pomůcek a ke kontrole činnosti žáků. Tato technika není determinována obsahem výuky, ale napomáhá efektivnějšímu vzdělávání ve všech jeho částech. Sibřině jazykových škol Janiš, Ondřejová, s. Rambousek, s. S rozvojem vědy a techniky proniká do výchovně vzdělávacího procesu stále více moderní didaktické jazyková škola Sibřina techniky, někdy také označované jako informační a komunikační technologie zkráceně ICT z anglického Information and Communication Technology V současné době je tak ve výuce využíván zejména počítač s připojením na Internet, data projektor, zpětný projektor, videopřehrávač, videokamera či interaktivní tabule. Pořizovací ceny této techniky jsou ale vysoké, a proto si řada škol jejich pořízení nemůže dovolit právě z finančních důvodů. Učitelé jsou pak odkázáni pouze na využití klasické didaktické techniky, zejména křídové Březí
tabule, či její modernější verze s popisovači. Pecina, Zormanová, s. Choděra, Stejně jako učební pomůcky, i didaktickou techniku lze účetnictví nedaleko Prahy východ Sibřiny