neužívají izolovaně, protože mají polyfunkční charakter, ale jsou sdružovány do multimediálních integrovaných systémů tak, aby došlo k jejich vzájemné podpoře, doplnění a umocnění při dosahování stanovených cílů. Při jejich vzájemném propojení s vhodnými metodami a formami práce vznikají tzv. integrované komunikační systémy, které při respektování pedagogických zákonitostí a didaktických zásad Nouzov umožňují efektivnější vyučování i osvojování cizího jazyka. Rambousek, s. Materiální didaktické prostředky a princip názornosti Praha 19 Využití materiálních didaktických prostředků nejen v jazykové výuce je úzce spjato především s didaktickým principem názornosti. Didaktické principy jsou obecné požadavky, které by měl učitel při své vyučovací činnosti respektovat, aby byl vzdělávací proces účinný a efektivní. Existuje celý soubor těchto principů, které byly formulovány zobecněním dlouholetých didaktických zkušeností jazykovou školu Veleně ověřených dlouhodobou praxí i historickým vývojem vzdělávání. Filová et al., s. Jedním ze základních pedagogických principů v moderním vzdělávání je právě zásada názornosti, která je uplatňována v nejrůznějších formách na všech úrovních vzdělávání. Tato zásada vyjadřuje takový požadavek na edukátora, aby vedl edukanty k vytváření a zobecňování představ bezprostředním vnímáním školy jazykové Veleni skutečnosti či jejího zobrazení, nebo při edukaci uplatňoval takový výklad, který vyvolá v edukantech již dříve vytvořené představy
popisované skutečnosti. Skutečností lze rozumět veškeré přírodní i uměle vytvořené předměty a přírodní a společenské jevy. Dostál, s. Zjednodušeně tedy můžeme říci, že se jedná o požadavek, aby učitel využil všech dostupných a vhodných prostředků, které