okamžitou zpětnou vazbu tím, že procvičuje nově nabyté poznatky a slovní zásobu, přizpůsobuje tempo výuky možnostem žáků, zvyšuje aktivitu žáků při výuce, lze je použít k výchovnému rozvoji žáka. Nevýhody partnerské výuky spatřuje Harmer s. zejména v její hlučnosti a možnosti ztráty učitelovy kontroly nad žáky odchýlení se žáků od zadaného pracovního úkolu a využívání mateřského jazyka místo cílového nevelkou oblibou mezi studenty, kteří se cítí v jazykové komunikaci méně výkonní než jejich partneři, nebo naopak školou jazykovou Bořanovicích studenty, kteří se v osvojovaném jazyce cítí výkonní a nejsou ochotni komunikovat s jazykově slabšími partnery volbě partnera, která často není podle představ žáků. Práce ve dvojicích se v cizojazyčné výuce používá častěji než v jiných předmětech, přesto však není plně využíváno jejího potenciálu, i když jde o metodu, která nevyžaduje žádné náročné přípravy, opatření či dovednosti. Mnohdy se na ni při výuce zapomíná a mnozí učitelé ji nemají ani ve svém repertoáru organizačních forem výuky. Samostatná práce žáků Praha 18 Poslední z organizačních forem výuky, které jsou charakterizovány v této kapitole, je samostatná práce žáků, která bývá některými Ládví autory řazena mezi komplexní výukové metody. V literatuře najdeme také termín individuální práce žáka, který má ale více významů. Ve spojení s frontální výukou rozumíme individuální prací žáka prostor vyčleněný pro myšlenkovou nebo motorickou činnost žáka Bořanovice školy jazykové
plánovanou a řízenou učitelem. Žák pracuje individuálně, ale je součástí hromadné výuky ve třídě. Od individuální práce žáka je pak ještě třeba odlišit individuální výuku, tedy učení jednoho žáka jedním učitelem. Maňák, s. Samostatná práce žáků je založená na samostatnosti a aktivitě. Maňák s. ji definuje jako učební aktivitu, při které žáci získávají poznatky a dovednosti vlastním úsilím, relativně nezávisle na cizí pomoci a cizím vedení, a to zejména řešením problémů. Z této definice tedy vyplývá, že žák při samostatné práci pracuje na zadaném úkolu a nevyrušuje ostatní. Učitel je při této organizační formě žákům k dispozici v případě, jazyková škola Bořanovice že potřebují pomoc. Cangelosi, s. Samostatná práce pak úzce souvisí se samostatným a kritickým myšlením a je spojována především s řešením problémových situací. Při výuce cizích jazyků se samostatná práce žáků uplatňuje například při samostatném čtení textu a jazykových škol Bořanovic zodpovězení otázek spojených s tímto textem, při vyplňování pracovních listů, nebo plnění různých úkolů a cvičení. Harmer, s. Samostatná práce je často spojovaná s prací na individuálních pracovištích, kde má žák k dispozici vše, co potřebuje ke splnění Nouzov úkolu, tedy například učební pomůcky, média a didaktickou techniku. Maňák, Švec, s. Výhody samostatné práce spatřují Maňák a Švec s.