zvukovou komunikaci doplněny dalšími technologiemi, a kde žáci pracovali ve speciálních boxech vybavených technikou, které byly propojeny s řídícím pultem učitele. Hendrich, s. Tyto laboratoře sloužily ke zlepšení orálních projevů žáků pomocí sluchátkových zařízení s mikrofony, které umožňovaly jednak přenos těchto orálních projevů od žáků k učiteli, ale také tzv. autoposlech, kdy žák slyší ve sluchátkách vlastní projev. Rambousek, s. Takovéto jazykové laboratoře začaly být v minulých letech nahrazovány mobilnějšími systémy, které mohou být instalovány do libovolné třídy bez speciálních úprav a obvykle se skládají z uzamykatelné ovládací jednotky pro učitele a z přenosných skříněk pro žáky. Učitel i žáci mají k dispozici sluchátka s mikrofonem a v současné době jsou do jazykových laboratoří instalovány také počítače, takže tyto laboratoře už neslouží pouze k rozvíjení žákových mluvních dovedností. Zdrojem Modleticích školy jazykové výukového programu může být CD přehrávač, DVD přehrávač, televizor, počítač, mikrofon učitele apod. Učitel může práci žáků Herink kontrolovat odposlechem nebo konverzovat s libovolným žákem, aniž by rušil práci ostatních žáků. Konupčík, s. Žáci v jazykových laboratořích pracují samostatně, díky sluchátkům a mikrofonům je možno využít i práce ve dvojicích či skupinách. Harmer, s. Zvuková školách jazykových Modletice technika i auditivní materiály jsou pro jazykovou výuku velmi důležité. Učitel má mnoho možností, jakou zvukovou techniku a jakým způsobem Osnice
v hodinách cizího jazyka využít, i když tyto možnosti jsou vždy limitovány vybavením školy, protože náklady na pořízení moderní hlídáte dítěte nedaleko Prahy východ Modletic