audiovizuálních materiálů je Internet. Stejně jako média pro uchovávání auditivních materiálů prošla i média uchovávající audiovizuální záznamy změnou díky rozvoji nových technologií. Dříve byla videa zaznamenávána a přehrávána pomocí videokazet. Ty ale v letech nahradila DVD, která jsou kompaktnější a mají větší kapacitu. Dudeney, Hockly, s. Audiovizuální pomůcky, stejně jako některé auditivní, vyžadují pro svou prezentaci použití didaktických technologií. Pro přehrávání DVD je tak možné použít DVD přehrávače nebo počítače s nainstalovaným softwarem pro přehrávání DVD. Počítač pak také slouží pro přehrávání videí z Internetu. Nespornou Šestajovicích školy jazykové výhodou DVD je možnost zobrazení titulků v různých jazycích při přehrávání videa. Speciální videa pro jazykovou výuku mají z výukových důvodů pouze anglické titulky, kdežto filmy a dokumenty pro veřejnost, seriály či sitkomy nabízí výběr z titulků ve více jazycích. Dudeney, Hockly, s. Videa sloužící jako doplňkový materiál k učebnicím i speciální výuková videa jsou vytvářena na Cyrilov požadované jazykové úrovni, tak aby jim žáci bez obtíží porozuměli, proto tato videa nabízí pouze titulky v anglickém jazyce. Naopak jazykovou školu Šestajovice autentická videa jako jsou filmy, dokumenty či seriály musí učitel pečlivě vybírat tak, aby byla vhodná pro danou skupinu žáků. Davies, Pearse, s. Díky množství video materiálů, které mají učitelé cizích jazyků v dnešní době k dispozici, je využití videa vhodné pro Praha 21
jakoukoli jazykovou úroveň. Efektivní využití videa v cizojazyčné výuce vyžaduje učitelovy znalosti a pečlivou přípravu. Je třeba vybírat video materiál s jasným cílem a zřetelem k jazykové úrovni žáků a jejich zájmům. V hodině cizího jazyka může být využito školách jazykových Šestajovicemi video v celé jeho délce, nebo pouze krátká ukázka. Existuje mnoho způsobů jak video do výuky cizího jazyka začlenit a různí se také účely jeho využití. Žáci mohou sledovat video jako doplnění výuky bez jakýchkoli dalších úkolů s ním spojených, pro seznámení se s kulturou anglicky mluvících zemí, na procvičení poslechových dovedností, jako model mluveného jazyka, nebo podnět pro další aktivitu apod. Sherman, s. Video je tedy užitečnou pomůckou ve výuce jazyků, protože v sobě integruje jak složku zvukovou, tak složku vizuální, čímž se