audiovizuální techniky a multimédií, protože plní důležité funkce, kterými jsou zejména interpretace zvukového názoru a převzetí Praha 22 určité části výukové aktivity učitele. Konupčík, s. Rambousek, s. Tato technika je ve výuce využívána zejména v situacích, kdy učivo nemůže být optimálně jiným způsobem prezentováno, neboť sám zvuk je rozhodujícím nosičem informace, a kdy má zvuk nejlepší možnost působit na žáka, vzdělávat ho a vychovávat. Rambousek, s. CD přehrávače jsou zařízení, která slouží k přehrávání zvukového Rozkoš materiálu uloženého na CD, a které nahradily ve školní praxi přehrávače audio kazet. Tyto přístroje mají snadné ovládání, umožňují školou jazykovou Čestlice rychle a snadno vyhledat potřebné pasáže na CD, přehrávat zvukový materiál v libovolném pořadí a jeho přehrávání opakovat. Modernějšími a v současné době stále více používanějšími přehrávači zvukového materiálu jsou MP přehrávače, které umožňují jazyková škola Čestlice přehrávání digitálního záznamu zvuku s velkou kompresí dat. Konupčík, s. Využití těchto auditivních přístrojů v jazykové výuce koresponduje s využitím jejich obsahové složky, tedy zvukových záznamů popsaných v kapitole o auditivních pomůckách. Přehrávání zvukového materiálu by však nebylo možné bez reproduktorů a jejich soustav, nebo sluchátkových zařízení. Reproduktory a reproduktorové soustavy zabezpečují kvalitní a věrnou reprodukci zvuku. Jsou to zvuková zařízení, která je možné připojit k přehrávačům zvukového
materiálu, mikrofonu či počítači. Většina počítačů má v dnešní době zabudované reproduktory v monitoru, které ale nedostačují