přístupů k řešení úlohy tak, aby bylo dosaženo společného výsledku. Stejně jako frontální vyučování, má i skupinová výuka určité jazyková škola Zdiby přednosti, ale i rezervy a nevýhody. Jako přednosti a výhody této organizační formy uvádí Kasíková s. zvýšení aktivity žáků při učení zapojení více žáků do práce, včetně pomalejších snadnější přiznání neznalosti žáka před spolužáky přirozenější vyjadřování přebírání zodpovědnosti žáků za vlastní učení včetně chyb větší zájem žáků o úkoly volba tempa práce ve skupině pouze do určité míry přirozené porovnávání postupů řešení ve skupině učení se komunikativním dovednostem a organizaci práce zvyšování sebevědomí žáků, frekvence úspěšné činnosti a samostatnosti žáků ztráta zábran žáků věnování se slabší skupině ze strany učitele delší čas na přípravu další činnosti pro učitele obrana proti stereotypu ve vyučování. Rezervy skupinové práce pak vidí Janiš s. zejména v možnosti ovlivnění práce skupiny rozhodným jednotlivcem, neshodách mezi členy skupiny a nerovnoměrné práci žáků ve Ládví skupině, ve zvýšení hranice hluku ve třídě, v menším objemu probraného učiva než při frontální výuce, ve vyšších nárocích na učitele z hlediska přípravy skupinové výuky, ve špatné organizaci práce ze strany žáků, pokud nejsou předem připraveni na tuto formu Praha 18 výuky a vybaveni dovednostmi pro skupinovou práci. Přestože má skupinová výuka mnoho výhod a pro osvojování cizího jazyka může mít jazykových škol Zdibech
mnohem větší přínos než výuka frontální, hlavně z hlediska komunikativních dovedností žáků, není v českém základním školství a jazyková škola Zdiby výuce cizích jazyků plně využívána a zařazována do výuky. Párová výuka Párová výuka, v některé literatuře uváděná také jako partnerská výuka, je další z organizačních forem, která je využívaná při výuce anglického jazyka. Párová výuka není mnohými autory oddělována od skupinové výuky, protože skupinu tvoří dva a více žáků, přesto ale má svá specifika a od skupinové výuky se mírně Vychovatelna liší. Jako partnerská výuka je označována spolupráce žáků při učení v dyadických dvoučlenných jednotkách. Maňák, Švec, s. Její podstatou je vzájemná spolupráce žáků, většinou sedících v jedné lavici. Dvojice konverzují v cizím jazyce, pracují na společném úkolu, vyměňují si poznatky, ověřují získané znalosti, opravují si své chyby, kompenzují nedostatky atd. Maňák, Švec, s. Pro tvorbu