třídy s reálným světem, podporu kreativity a motivace žáků. Zounek, Šeďová, s. Ačkoli jsou moderní technologie nástrojem pro zefektivnění výuky, mnoho učitelů při své práci tyto technologie nevyužívá vůbec, nebo jen velmi omezeně. Tato rezistence vůči moderním didaktickým technologiím je způsobována bariérami na třech úrovních na úrovni učitelů, jednotlivých škol a celých školských Pacov systémů. Pro tuto práci jsou důležité zejména bariéry na úrovni učitelů, kterými jsou nedostatečné dovednosti v práci s ICT, nedostatek motivace a jistoty učitelů v užívání ICT, nedostatek pedagogického vzdělání učitelů a možností dále rozvíjet svoje dosavadní jazykovou školu Křenic dovednosti v práci s ICT, nebo nedostatek diferencovaných vzdělávacích programů pro učitele. Zounek, Šeďová, s. Jedním z hlavních důvodů školy jazykové Křenicemi zavádění těchto technologií do výuky je podpora a zkvalitnění práce učitelů a také zkvalitnění učení žáků a zlepšení jejich výsledků. Zounek, Šeďová, s. O možnostech uplatnění jednotlivých skupin didaktických technologií bude proto pojednáno v následujících Březí podkapitolách. Zařízení pro nepromítaný záznam Nezbytnou součástí vybavení každé učebny a zatím stále nejpoužívanějším prostředkem didaktické techniky pro nepromítaný záznam je školní tabule. Jedná se o pracovní plochu umístěnou na čelní stěně učebny, jejíž konstrukce, vzhled, materiál i způsob záznamu prošly v poslední době změnami. V současné době nacházíme ve školách stále
ještě velké množství klasických deskových posuvných tabulí s křídovým záznamem, stále více se však prosazují tzv. bílé tabule, na něž je záznam prováděn barevnými popisovači. Stejnou funkci pak mohou plnit tzv. flipcharty, což jsou velkoformátové bloky papíru opravy autoskla nejblíže Prahy východ Křenic